Köpvillkor Borell förlag
Allmänt
Borell förlag säljer via Payson.
Efter att du har lagt en beställning skickar Payson ett mejl till dig med information om att beställningen har tagits emot. Om det tar tid att bekräfta beställningen kan du alltid kontrollera status på din beställning via länken i din mottagningsbekräftelse, där har du även möjlighet att avboka din beställning när som helst fram tills att vi packar den. All information angående din beställning skickas via mejl, så du förväntas följa din mejlkorg efter att du lagt en beställning. Du kan alltid kontakta oss om du har några frågor om din beställning.
Priser och betalning
Priserna på våra produkter anges i svenska kronor inklusive moms.
Fraktsätt och transportörer
Kostnaden för frakt framgår i kassan på vår hemsida.
Force Majeure
Utan att begränsa de rättigheter och skyldigheter som följer av konsumentskyddslagstiftningen ansvarar Borell förlag inte för skador som orsakats av ett hinder utanför Borell förlags kontroll.
Ångerrätt och retur
Som kund (både privat och företag/organisation) har du 14 dagars ångerrätt (räknat från att du mottagit produkten) enligt lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokal. Om du vill åberopa din ångerrätt ska du meddela oss detta, kontakta oss via mejl eller använd Konsumentverkets standardformulär.
Returnerar du en oanvänd produkt återbetalas hela beloppet. Om bokens kvalitet har påverkats till följd av att du som kund har hanterat den mer än vad som är nödvändigt för att undersöka den, kan avdrag på återbetalningen motsvarande produktens värdeminskning komma att göras.
Du betalar själv för returen till oss.
Återbetalning
Återbetalning via Payson sker utan dröjsmål (normalt inom några dagar) från att Borell förlag erhållit produkten i retur.
Ej uthämtade paket
För ej uthämtade brev eller paket debiterar vi dig för våra kostnader.
Reklamation
När du som kund hämtar ut eller tar emot din beställning ska du omgående kontrollera att emballaget är helt och att innehållet är helt och fungerande. Reklamationsrätten omfattar endast ursprungliga fel och inte fel orsakade av normalt slitage.
Reklamation sker via mejl till eva-lena@borellme.se. Du som kund har möjlighet att få en omleverans av produkten alternativt ett återköp. Vid godkänd reklamation bekostar Borell förlag kostnaden för returfrakt.
Tvist
Tvister ska i första hand lösas i samförstånd med vår oss. Om tvisten kvarstår tillämpar Borell förlag alternativ tvistlösning. Det innebär att om du som konsument har ett krav som Borell förlag avslår har du möjlighet att få ärendet prövat av Allmänna Reklamationsnämnden, ARN. Borell förlag förbinder sig då att följa ARN’s utslag.